duminică, 12 iunie 2016

CONACUL BELLU

Conacul Bellu l-am vizitat în urmă cu câțiva ani, în urma recomandării călduroase făcute de un prieten - nu mă întrebați care, căci... nu mi-l amintesc! Cert este că nu m-a dezamăgit!
Detalii despre conac găsiți cu ușurință, la o simplă căutare pe Google, așa că nu voi încerca eu să mă dau important cu informații prețioase.
Ce m-a impresionat pe mine? Construcția, în ansamblu, în primul rând. Mare, dar nu opulentă, zugrăvită simplu, albul varului de pe pereți contrastând fericit cu nuanțele închise ale acoperișului.
Complexul muzeal cuprinde practic patru expoziții: una în clădirea principală, una la subsolul ei (vinăria), una în turnul de la intrare și ultima, în casa țărănească alipită turnului. Mobilier, pictură, grafică, etnografie, cărți rare etc.
Dar cel mai mult m-a impresionat interiorul clădirii principale, în care am reintrat în plină atmosferă a jumătății secolului al XIX-lea până spre începutul secolului XX. Cam ceea ce am intuit cândva, ca făcând parte din decorul vieții boierilor de viță veche, contemporani ai lui Cuza, am regăsit în aranjamentele interioarelor din clădirea mare.
MERITĂ VIZIONAT!
Complexul se găsește în interiorul unui parc.
Atât vă mai spun, spre trezirea curiozității: Da, acest Bellu este același care a donat municipalității bucureștene terenul pe care se află cimitirul ce-i poartă numele.
P.S. 1. Fotografii la interior nu am făcut: Ori nu aveam voie, ori... trebuia să plătesc! În plus!
P.S. 2. Din câte îmi amintesc, în zonă nu am găsit niciun loc care să ne încurajeze să ne oprim pentru un grătar. Sau o ciorbă de burtă...
Conacul


Conacul. Detaliu cu natură vie.

Turnul de la intrare

Casă alipită turnului. Dacă ar avea prispă, ar semăna cu casa țărănească a bunicii mele din Moldova.

Turn. Detaliu. Cine susține pe cine?!





Note: Acces: 9. La conac se ajunge cu autoturismul, pe drum asfaltat, părăsind șoseauna națională ce leagă Ploiești de Buzău, în dreptul localității Albești-Paleologu.
          Muzeu: 10.
          Personal muzeu: 10.
          Împrejurimi muzeu: 8.
          Servicii împrejurimi: 7